עזרה בהתמודדות מול אתר ישראלי

שם המוצר: רדיאטור 11 צלעות fix
קישור למוצר: https://www.todoz.co.il/items/1483818

הערות \ מסקנות \ דעות \ המלצות:
קניתי את המוצר בקישור הנ’'ל בפעם השניה מהאתר todoz.

בפעם הראשונה הגיע אלי מוצר מוצלח מאד בעל מראה חדשני (יחסית לרדיאטור (:smile:
שנהנתי ממנו ומהשרות מאד.

בפעם השניה הזמנתי מאותו קישור את אותו מוצר כשבתמונה אכן מופיע המוצר אותו אני מעוניין לרכוש.

בפועל קיבלתי דגם בעל מראה מיושן וכפי שמרגיש לי לא אייכותי בעליל.

בפניה לשירות לקוחות נאמר לי (כך גם בתקנון האתר) שהתמונות באתר הן להמחשה בלבד והמוצר שקיבלתי זה המוצר שהזמנתי.

החזרה של המוצר עפ’'י כללי ההחזרה הרגלים לא רלוונטית (כוללת עלות משלוח ראשוני ועלות משלוח נוסף ומדובר ברדיאטור!!)

מה ניתן לעשות בעניין (אני לא מעוניין להשמיץ את החנות אני מעוניין לקבל מוצר כמו שהזמנתי)

ישר כח גדול

לייק 1

אתה שילמת על מוצר מדגם מסויים ואתה זכאי לקבל אותו.
תעשה צילומי מסך להוכחה ותשלח לרשות להגנת הצרכן
ותעדכן מה מתקדם עם זה…

תודה רבה על המענה המהיר, שלחתי פניה מענה אוטומטי שקיבלתי משמע שזה לא הכתובת הנכונה:

*** לתשומת ליבך- מייל זה הינו מייל אוטומטי בהתאם לשדות שהגדרת בטופס הפניה באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן. לא ניתן להשיב למייל זה ***

שלום רב,

אנו מודים לך על פנייתך לגבי בנושא הטעיה .
פנייתך תיבדק בהתאם לסדרי העדיפויות ברשות. הרשות כרשות אכיפה, אינה מעדכנת את המתלונן בשלבי הבדיקה, אלא בסיומה.
נציין כי במידה ומבירור פנייתך יעלה חשד לביצוע עבירות או הפרות בניגוד לחוק להגנת הצרכן והרשות תמצה את הדין למול העוסק בקשר לפנייתך,
לא יהיה בכך בכדי לתת מענה אזרחי לפנייתך (החזר כספי, ביטול עסקה, זיכוי, החלפת מוצר, פיצוי וכו’), אשר המקום לבקשו הינו בבית המשפט. לשם כך קיימת לך הזכות לפנות לבית המשפט בתביעה.
הרשות להגנת הצרכן אינה מוסמכת לפנות בשם הצרכן בתביעה אזרחית לבית המשפט, לשם כך יכול הצרכן להסתייע בארגוני הצרכנים המוסמכים לכך:

המועצה הישראלית לצרכנות-

להלן קישור להגשת טופס תלונה / בקשת ייעוץ.
כתובת למשלוח מכתבים: ת.ד. 20413, תל אביב, מיקוד 612301;
מספר טלפון: 1700-727-888; מספר פקס: 03-6241035;

רשות ההסתדרות לצרכנות-

להלן קישור להגשת טופס תלונה / בקשת ייעוץ.
רחוב ארלזורוב 93 תל אביב;
מענה טלפוני בטלפון מספר: 036921280
בין השעות 10:00-12:00;

זאב יקר,
מה שעשית נקרא “עסקת מכר מרחוק”.
בעסקה כזו, ניתן לבטל תוך 14 ימים בגין “אי התאמה”. מה שאתה מתאר הוא - בדיוק - אי התאמה.
בביטול בשל אי התאמה, אסור למשווק לדרוש ממך כל פיצוי, דמי ביטול, אחוזים, דמי משלוח או תשלום אחר.
הוא מחויב לזכות את חשבונך תוך 14 יום לכל היותר.
אם הוא מכחיש את זכותך לבטל את העסקה, או טוען שתוכל לבטל, אבל עליך לשלם משהו מבין הדברים הנ"ל, ייתכן שזו עצמה עבירה על החוק, והוא עלול להיקנס, אם תחליט לפעול משפטית, בקנס מאוד גדול.
מציעה לשלוח אליו את הקישור הנ"ל https://www.gov.il/he/departments/general/cpfta_consumers_info_iskat_mecher_merahok אם הוא מתווכח או דורש תשלום.

קראתי את דבריך ואכן שלחתי אליהם מייל עם הקישור.
השאלה האם מבחינה משפטית הם יכולים לכתוב בתקנון האתר התמונות להמחשה בלבד. ולהביא דגם שונה.

במידה והם אכן יכולים לעשות זאת וזה לא נחשב הטעיה.
אין כאן אי התאמה וחלים כללי ההחזרה הרגילים של האתר.

כמובן שבמידה וזה מסתיים כך אמליץ לידידי קוראי הבלוג להתרחק ולא לקנות בחנות שאינך יודע מה יגיע לאחר ההזמנה והתשלום.

אביע את תודתי על הזמן שטרחת והשקעת במענה

לייק 1

היי זאב,
גם אם הם כותבים שהתמונות הינן להמחשה, אתה יכול להחזיר בשל אי התאמה, ביחוד אם אין התאמה בין התמונה למוצר.
הם יכולים לכתוב גם בתקנון האתר שאין ביטולים לאחר קבלת המוצר, אבל זה עדיין לא תקף חוקית…
בכל אופן, טוב שתשלח להם את המידע, ודרישה כתובה לביטול בשל אי התאמה, בה תפרט מה סיבת אי ההתאמה, ותסביר להם שאין אתה מתכוון לוותר על זכותך לבטל בלא כל עלות, ולא תהסס לפנות לערכאות.
מוטב גם לא לאיים עליהם שתמליץ לאנשים להתרחק מהם, כי זה עלול להתפרש כאיום = סחיטה, ברמה המשפטית. אפילו שהצדק איתך.
כמובן שמותר לך (ומומלץ!) להזהיר אנשים מפני חנות שמנסה את שיטת מצליח על לקוחותיה.
שבת שלום ובהצלחה

לייק 1